top of page

Quilts of denmark

Quilts of Denmark (QOD) er en af Nordens største leverandører af alt indenfor dyner, puder, sengetøj m.m. De er samtidig en af de mest innovative spillere på markedet, hvor fokus er på etik, kvalitet og den gode søvn.

Udfordring

QOD ønskede at optimere salget og samtidig styrke den strategiske satsning på innovation og udvikling. Derfor blev INNO8 indbudt til at se på deres produktprogram, produktudviklingproces og brandstrategi.

Løsning og effekt

Ved at inkorporere designmetoder og værktøjer som: undersøgelser af forbrugerne, den planlægte kunderejse og brainstorm, er det nu muligt for QOD, at arbejde mere strategisk og bevidst med deres produkter. Læs de to cases nedenfor.

Målrettet produktprogram og markedsføring

INNO8 hjalp QOD med at få specificeret deres produktprogram og målrettet deres markedsføringsstrategi. Gennem en undersøgelse af forhandlernes og forbrugernes behov, og holdninger til køb af dyner og puder, fik QOD uvurderlige indsigt i markedet og deres kunder. Den viden blev omsat og bearbejdet i workshops, i samarbejde med QOD. Ideer blev oversat til konkrete muligheder og tiltag, og det blev klart, at der var brug for et specificeret og simpelt produktprogram, og en ny strategi for markedsføringen og salget. 

 

Værdien:

QOD har fået et skarpt defineret produktprogram med tre brands, Emoq, Temprakon og Danadream, der henvender sig til hver deres målgruppe og forhandlersegment. Det har øget værdien for sælgerne, forhandlerne og kunderne. Indsigten fra forbrugerundersøgelserne har resulteret i en målrettet markedsføringsstrategi, der lægger vægt på at fremhæve fordele og værdier for de tre brands, istedet for teknikaliteter. Det har derfor gjort det nemmere for forbrugerne og forhandlerne at vælge det produkt, der passer bedst til kunderne, og gennemføre en handel. Samtidig har den nye strategi lettet det interne arbejde, pga. værktøjer som personas og segmentering af markedet. Det er derfor nemmere for QOD, at tage beslutninger omkring nye produktudviklinger og brands fremadrettet.

Systematiseret udviklingsproces med plads til kreativitet 

INNO8 har udviklet og systematiseret QODs produktudviklingsproces. Der blev sammensat et tværfagligt udviklingsteam, udviklingsprocessen blev konkretiseret og der blev lavet en skriftlig guide og visuel proces. Dertil er der også blevet inkorporeret et feedback-system, hvor alle udviklingsprojekter bliver evalueret løbende og til slut. Disse værktøjer har givet udviklingsteamet de bedste forudsætninger for succes og implementering, af nye produkter og services på markedet - fra idestadiet til lancering. 

Værdien:

Den nye udviklingsproces har givet udviklingsteamet: et rum til kreativ tænkning og ideskabelse, konkrete værktøjer til validering af ideerne, og en proces til planlægning, test og feedback, for bedst mulig at nå i mål med projekterne. Samtidig har det frigjort nogle resourcer i virksomheden bl.a. i form af tid, fordi udviklingsprojekterne er blevet gjort nemmere og mere overskuelige at eksekvere. 

INNO8

+45 25 68 50 88

am@inno8.dk

Aarhus C

CVR: 38142615

bottom of page